Palestina

Ellinor skrev och undrade om jag tyckte det var rätt att Palestina bombar sönder Israel, vad ska jag skriva? Jag tror det är 17 israeler döda , vi kan avrunda det till 20, och nej, det är inte rätt, krig är inte rätt, men nej, jag tycker inte det är någonting om man tittar på hur många som dör varje dag i Palestina, under dessa veckor har 900 (den senaste sistan jag hörde) dött, och fler har skadats, israeler använder klusterbomber (hur det nu stavas) och de är olagliga, jag står starkt på palestinas sida, eftersom israel ockuperar palestina, och bygger en mur som är 8 meter hög på sina ställen och gör så att inte folk kan komma till skolan, jobbet och 27 (även den senaste siffran jag hörde) kvinnor har fått föda på gatan för att de inte kan komma till sjukhuset, eftersom där finns en "checkpoint" som israeliska soldater sköter, det betydeer att om de är på kafferast kan de säga att dom inte vill öppna checkpointen, varför skrivs det inget om detta?

så nej, jag tycker faktiskt inte att man ska stödja Israel, och nej, jag stödjer inte Hamaz.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback