Fotografier från förr

jag går bara runt i mormors och morfars hus, det min morfar byggde själv när mamma var fem, mormor samlar på fotografier från förr, på oss, vi barnbarn.
På alla foton ser jag sur och purken ut, och jag spenderar mina dagar med att försöka förstå varför jag var sur, jag kommer inte fram till något, sätter mig istället med en ny bok jag börjat läsa, män som hatar kvinnor, av stieg Larsson, den är sjuklt trög i början, blir peppad av mamma, kira och anna att fortsätta läsa, så jag fortsätter läsa och sen sover jag bort allt, det är ett mysigt liv, jag längtrar hem. men inte till stressen som kommer komma, och jag har bestämt mig att jag verkligten ska försöka mitt bästa denna terminen, inte för att betygen spelar någon roll, men för att jag vet att jag kommer tycka att skolan är roligare om jag verkligen försöker förstå!

så ja, här sitter jag och funderar , dag ut och dag in
ha det bra där hemma, imorgon börjar skolan och imorgon åker jag hem.
vi ses
ha det jättebra!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Fortsätt läsa den blir bra sedan!

Dock måste jag säga att Flickan som lekte med elden är bästa boken i serien, jag var helt lyrisk efter att ha läst ut den! :D

2009-01-07 @ 19:43:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback