2:a dagen i Paris

Hej hej
Igår kom vi till Paris, klockan 12 hade vi redan gjort oss klara att gå ut, vi gick först och åt, maten kostade ca 166 euro och det var väldigt gott! Efter maten gick vi en runda i Paris och sedan åptervände vi hem till hotellet. Vi sov i ca 2 och en halv timme och sedan var vi pigga nog att åka till Eiffeltornet och vidare till Triumfbågen, Eiffeltornet hade smyckats som en EU-flagga- och därmed lyste hela tornet i blått, och i mitten av tornet lyste stjärnor i gult, i en stor ring.Jag ville spy,

När vi sedan stod och beundrade Triumfbågen får vi syn på att även triumfbågen är smyckad i EU-stil, en stor stor stor flagga i mitten av bågen var klädd i Frankrikes färger samt i mitten av det blåa, SÅKLART gula stjärnor.

Som sagt kommer bilder.

Sedan gick vi och åt på en resturang vi åt på förra året, jag åt KYCKLING, OJ OJ OJ jaaaa jag åt kött. och jag skäms inte, det var gott, och till kycklingen fick jag ETT blad med sallad och 3000000 potatis-chips-liknande med citronsmak, det godaste man någonsin kan äta, tror jag i alla fall!

Idag ska vi nog först till Notre-Dame, och sedan ska vi tillbringa hela kvällen vid sacre-ceur (?) Det ska bli väldigt mysigt, och trots att Eiffeltornet är blått och gult så fick jag i alla fall LITE fina bilder

puzz nu ska jag ut på äventyr i "kärlekens stad!"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback