Svar på frågor:

Anonym om Dagens:
hej.för det första måste jag bara säga att du är sjukt snygg.
jo och sen tänkte jag, förväntar mig inget, men det skulle vara kul om du svarade.
jag blir väldigt inspirerad av din stil.
är det jobbigt o så att sköta sina dreads?, för jag har funderat på att skaffa det, skit coolt är det verkligen.
men när man duschar & så, är det jobbigt då & behöver man speciellt schampo ?
lite konstiga frågor, men tänkte det skulle vara bra att veta :>


SVAR: Hej först måste jag säga tack, så tack!
Nej absolut inte, det är inte ett dugg svårt, fast det beror på¨hur man vill ha de, om man vill ha väldigt tighta  dreads ska du inte göra som jag ! Och sen vill jag påpeka en viktig sak, GÖR EJ HOS EN FRISÖR mina blev väldigt korta jämfört med hur mitt hår var innan, och sen är de svåra att kamma upp, för JA man kan kamma upp dreads, men det blir svårare ju tightare de är! Nu kommer jag skriva hur man borde sköta de och hur jag sköter de:

Man borde sköta sina dreads: Det finns speciella shampoon för dreads, lixom antikli sprej, vax, och luktdoft mm, här hittar du olika grejer från Knotty Boy , alla som har haft Knotty Boy säger att de tycker om produkterna, själv har jag inte Knotty Boy...Vissa säger att man MÅSTE tvätta de HÖGST en gång i MÅNADEN, det stämmer inte, MEN dreadsen blir klart snyggare om man låter de vara ett tag, då hinner de växa ihop och så! Men som sagt, DU BESTÄMMER!

Jag sköter mina på så vis: Jag tvättar de när min lugg (som är "vanligt" hår börjar se mer fettigt ut, det vill säga kanske 3-4 ggr i veckan, Jag har slutat vaxa de, för jag tycker faktiskt det är fint med lite hårigare dreads och så.. Mina dreads kliar heller inte, eftersom jag tvättar de ofta, så jag behöver inte använda min Anti-kli-sprej, men ibland gör jag det ändå, den lukta gott!
När jag tvättar mitt hår har jag två saker att välja mellan: Dreadshampoo eller vanligt mot mjäll
Jag har vanligt schampoo mot mjäll, eftersom mjäll (döda hudceller) inte tappas lika lätt i dreads som vanligt hår, och därmed använder jag vanligt shampoo, och det är INTE jobbigt att tvätta det alls!

Hoppas det var svar nog!

Kommentarer
Postat av: Anonym

tackar så mycket ;)

2008-11-30 @ 18:59:02
Postat av: julia

hej igen! hoppas jag inte är tjatig. jag läste iallafall, att det är viktigt med schampo som INTE lämnar rester, för att det kunde mögla eller sånt då, så när du duschar använder du helt vanligt schampo mot mjäll & det lämnar inga rester?

och sen stod det massa man skulle göra i början när man precis fixat dreads, typ vaxa & handrulla/cirkelmassera? iaf, gjorde du det? om inte hur behandlade du dina dreads i början?

och när kan man sluta vara så noga lixom, när är "början" slut, & efter "början" är det som att ha "vanligt" hår då bara att man har mjäll schampo när man duschar eller?

och måste man alltid sitta & torka dom i typ två timmar eller är det bara i "början"

asså ursäkta mina frågor x) men jag är nyfiken :>

2008-11-30 @ 19:24:58
Postat av: julia

& just det, gjorde du dina hos frisör ?

känner du till nått bra ställe i lund eller malmö där man kan göra dreads ?

:)

2008-11-30 @ 19:26:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback