Låt den rätte komma in

Jag glömde nämna att jag såg "låt den rätte komma in" - en svensk vampyrfilm som handlar om en pojke, plötsligt en dag kommer en flicka till samma gård som han bor på, men hon är annorlunda, det märker han, och sedan får han reda på att flickan håller sig vid liv på andras blod, vampyr.

Mina känslor för filmen är blandade, jag tycker inte om handlingen så extremt mycket, jag menar känns inte en vampyrfilm lite väl 80-tal? Eller jag vet inte, men karaktärerna är jättestarka och jag älskar hur filmen är uppbyggd, men som jag sa, EN VAMPYRFILM, jag tror den hamnat fel, jag satt och skrattade i 3 scener, och då är jag seriös, jag skrattade när hennes "pappa?" tappade en människa på blod, inte för att det var kul, men jag tänkte "jaha, han går ut i skogen, hänger upp ett lik och skär av halsen, tappar ut blodet och han tror inte någon ska märka honom?"

Men trots detta, jag kan inte undgå att tycka att ni ska se den.. :)



Kommentarer
Postat av: john

Filmen är bäst. Boken är ännu bättre. Finns inget att säga emot egentligen.

2008-11-20 @ 00:06:13
Postat av: elin

hahahahhaha! alltså jag hade faktiskt inte sett att du bloggat om det när jag skrev om det lol.

puss.

och jag tycker att filmer var otroligt otroligt jättebra. men ja. haha.

2008-11-20 @ 21:52:32
URL: http://omenflicka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback