Still in Finland

okejrå, nu börjar jag längta hem, på riktigt denna gången,

finns väl kanske inte så mycket att göra, inte ens när hela tjocka släkten kommer på besök, min mormor fyllde år (orsaken till resan hit) och hon är bokstavligt talat världens gulligaste mormor, inte för att jag har så månbga men men.
Hon började till och med gråta över hur fina vi barnbarn var och hur gulliga hennes barn var mot henne, hon är värd varje glädjetår i världen, och jag kommer sakna henne jättemycket, som alltid när jag är hemma i det roliga sverige, men ingenting slår Finland, för hur tråkigt det än är här, så älskar jag Finland, och henne!

och appropå att älska sitt hemland, jag har aldrig sett mamma berätta något så energiskt solm när hon skulle gå igenom Finlands, Harjevaltas och hennes mormors (min mor mors mor(s)) historia, den är hemsk, verkligen, men trots det är hon stolt, hennes släktingar har hjälpt till att få Finland finskt, och DET är något man ska vara stolt över, inte att ens lag vinner i fotboll (som XXXXXX tycker)..

aja nog för mig, och nu ska jag bokstavligt talat ta min andra bastu för dessa tre dagarna,
hadetbraallihopa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback