HAND I HAND- polisen och nazisterna

Jag är förbannad, jag har två kompisar som har blivit nedslagen av polisen idag, sparkade på och allt detta av polisen, VÅRA SKATTEPENGAR!

Det började med att vi (ung vänster) stod utanför domkyrkan i Lund, nazistgubbarna vågade inte komma, så vi gick och åt och chillade tills Marta ringde och sa att det fanns naziser i Kävlinge , både från Danmark och Sverige!
När vi kommer till stationen i Lund ser vi en folkmassa på mer än 500 personer, och det är mycket, tro mig! Som står och skriker- däremot kastar ex antal personer glasflaskor och raketer RAKT EMOT polisbilarna, och då är det inte bara bilar, det är hästar, hundar, civila och poliser , RESPEKTLÖST! Jag är så jävla sur på folk som ska sabba demonstrationer på det viset!

Vi kommer på något vis förbi poliserna och vi hamnar brevid den parkering som Nazisterna står på öppen gata och håller tal, vi skriker, buar och sjunger , de äckliga kräken tänder facklor och så småning om får de lov att gå, det tar lång tid och ännu en gång börjar anarkisterna (INTE ung vänster) kasta glasflaskor mm, svar på tal: Nazisterna kastar facklor som brinner och flaskor och jag måste springa för att inte bli träffad av flaskor och brinnande facklor, det låter som en film, det kändes som en film, jag, elin och micke gömde oss bakom en bil som senare blir träffad av stenar mm, sen ringer Mickes mobil, och så säger han "Axel, träffad....gatsten?" och jag känner hur sur och besviken jag är på nazisterna och polisen och på de som kastar, då har alltså Axel blivit träffad av en gatsten på innerlåret som Nazisterna kastat.

Det konstiga är att runt 50-60 personer från antirasistiska delen blir tagna av polis, hur månag nazister? INGA!

det var en kort text om min 1:a advent


Lungt väntande på de gamla Nazisterna, utanför domkyrkan

 
Anarkisterna har bengaliska eldar och musik (bara för att de inte kan skrika lika bra som ung vänster)


Polisen kör in i folkmassor


Nazisthelveten fackeltågar, japp de var ca 50, vi var mer än 500!
känn på den!


Kommentarer
Postat av: Anonym

helt sjukt..........

2008-11-30 @ 21:31:37
Postat av: elin

du borde lägga ner mer egergi på att klaga på nasizterna är vad du klagar på anarkisterna i detta inlägget?

ja, vissa anarkister gjorde sjuka grejer, det vet du att jag tycker, men man bör inte generalisera för mycket.

det var trots allt nazisterna som var svin, och poliserna som provocerade alldeles för mycket.



pus löv you.

2008-11-30 @ 21:32:54
URL: http://omenflicka.blogg.se/
Postat av: Gabi

men hurrudu det är ju inte så lätt att vara polis i det där läget........det är inte dom som skrivet lagarna, inte lätt heller att ändra en grundlag.

2008-12-02 @ 15:42:03
URL: http://gaybi.blogg.se/
Postat av: lena

anarkister hit, ung vänster dit. palla trycka ner folk som inte är med i något djävla parti...

2008-12-02 @ 15:50:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback