091208

Idag har varit en bra dag, efter skolan gick jag hem och sedan stack jag till Lund, pappa skulle ta med mig på ett fackröreningsmöte (kommunal) , ganska jättesegt möte om jag ska vara ärlig, en man (som inte ens var ordförande) ställde sig hela tiden upp och började prata, när han gjorde det så lyssnade alla , och sen var det okej att babbla igen när han blev tyst. Och njää jag vet inte vad jag ville med det, men men

Idag grät jag framför animal planet, programet handlade om "djurpolisen" I USA som skulle rädda djur från hemska människor, och jag överdriver inte, jag storgrät framför tv:n och klockan var 9! Ett fall handlade om en häst, ägaren hade sagt att hästen mådde bra och så, men när "djurpolisen" skulle komma och kolla på hur hästen mådde, så kunde inte hästen gå, den hade fått för lite mineralämnen så att dens benstomme var svag och därför hade benet växt ihop fel, detta hade pågått under ca 1 år, och hästen var ännu ett föl när polisen omhändertog den. Och jag överdriver inte när jag säger att benstommen på bakre delen av hästen var hälften så stor som framsidan av hästen, det såg rent ut sagt SJUKT ut, och väldigt konstiga propotioner. Och jag blir så förbannad, jag menar, denna hästen , vet den något bättre? Kan den klaga? Försvara sig?  JAG BLIR SÅ JÄVLA ARG!!!! (och jag har lust att ge lite pengar varje månad åt djurens rätt,)

Sen kan jag tycka att man som vänster kan vara lite enligt andra "mesig" om man tar upp djurrättsfrågor, vet inte hur ni känner (ni som är engagerad inom vänstern) men jag kan känna det ibland, och det är ju faktiskt väldigt dåligt, det är ju minst lika viktigt att vi inte plågar andra varelser på denna jord som att vi ska ha 6 timmars arbetsdag, men det är bara något jag tycker

sådär, nu känner jag mig duktig. mycket text.
nu ska jag sova och äta hemmabakade pepparkakor

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback